برای قلب شما مفید است
دانه های کنجد، جز کلیدی تشکیل دهنده ارده ، به دلیل فوایده‌ای که برای قلب دارند، شناخته شده اند. به طور خاص ، آنها می توانند به کاهش کلسترول کمک کنند. کلسترول بالا ، به ویژه LDL (کلسترول بد)، یک عامل اصلی ابتلا به بیماری های قلبی است. در یک مطالعه ، بیماران با کلسترول بالا که به مدت دو ماه 40 گرم (حدود 4.5 قاشق غذاخوری) دانه کنجد در روز می خورند ، شاهد بهبودی چشمگیری در میزان کلسترول کل و LDL بودند که ممکن است به این دلیل باشد که دانه کنجد مملو از آنتی اکسیدان هایی است که از سلول ها در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند و از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند. همچنین دو ماده sesamin و sesamolin که دو آنتی اکسیدان قوی هستند و منحصر به گیاه کنجد، که با سلامت قلب ارتباط دارند و با مهار تولید کلسترول در بدن و جلوگیری از جذب کلسترول در رژیم غذایی کار می کنند.


می تواند به مبارزه با التهاب کمک کند
به طور قابل توجهی مشخص شده التهاب ریشه بیشتر بیماری های مزمن است. اما ، همانطور که یک رژیم غذایی ضعیف می تواند باعث التهاب شود ، یک رژیم غذایی مناسب می تواند با آن مقابله کند. دکتر  Amy Shah توضیح می دهد ، "غذا بهترین اهرم برای تغییر وضعیت التهابی شما است. خوردن غذاهای غنی از آنتی اکسیدان و پلی فنول بیشتر می تواند با رادیکال های آزاد مبارزه کند و به این طریق می تواند التهاب را آرام کند. اینجاست که ارده وارد می شود. آنتی اکسیدان های موجود در ارده ، به ویژه سزامین و سزامولین ، می توانند به مبارزه با التهاب کمک کنند. در یک مطالعه ، بیماران مبتلا به آرتروز زانو که روزانه 40 گرم دانه کنجد مصرف می کردند ، شاهد بهبود درد در زانو و نشانگرهای زیستی التهابی بودند.

پر از چربی های سالم است
اجازه ندهید که محتوای پرچرب ارده شما را بترساند زیرا همه چربی های سالم است. در حالی که باید از مصرف چربی اشباع اجتناب شود ، مدت هاست که نوعی چربی موجود در ارده - چربی غیر اشباع - به عنوان "چربی خوب" در نظر گرفته می شود و به همین دلیل از عملکرد مغز ، قلب حمایت کرده و سبب احساس سیری می شود.

یک منبع خوب و غیر لبنی کلیسم است
شما احتمالاً کلسیم را با شیر و استخوان های قوی مرتبط می دانید. کلسیم یک ماده معدنی است که برای ساخت و حفظ استخوان ها و عضلات قوی و اعصاب لازم است.
مقدار کلسیم مورد نیاز برای بزرگسالان روزانه حدود 1000 میلی گرم است اما ممکن است نگران باشید که این ماده مغذی را به اندازه کافی دریافت نکنید، جای نگرانی نیست ، منابع کلسیم گیاهی زیادی از جمله دانه کنجد وجود دارد. فقط 2 قاشق غذاخوری ارده تقریباً 15 درصد مقدار توصیه شده روزانه کلسیم را تأمین می کند.

سبب درخشش پوستتان می شود.
به دنبال  پوستی درخشان هستید؟ بهتر از ارده پیدا نمیکنید!  ترکیب مغذی ارده آن را برای حفظ سلامت پوست مناسب می کند. تمام چربی های خوب و ویتامین های محلول در چربی مانند ویتامین A و ویتامین E برای جلوگیری از علائم پیری مهم هستند. بعلاوه ، ارده حاوی روی است ، عنصر مورد نیاز برای ساخت کلاژن.
کلاژن ماده ای است که به پوست ما قابلت ارتجاع و لطافت می بخشد.

لازم است به یاد داشته باشید که تمام مزایای بسیار خوبی که در این زمینه به وجود می آورد در یک رژیم غذایی سالم است. به طور کلی ، برای داشتن سلامتی مطلوب سعی کنید از غذاهای سالم و یک رژیم غذایی کامل شامل مقدار کافی میوه،سبزیجات و... استفاده کنید همین طور مقدار مناسب و ثابتی از ارده را در رژیم غذایی خود وارد کنید.